Рубрики
UKRAINE

Вибрані роботи Лесі Хоменко із серій “Моржі” та “Велетні” у новій онлайн вьювінг рум Voloshyn Gallery

Voloshyn Gallery представляє вибрані роботи Лесі Хоменко із серій “Моржі” та “Велетні” у новій онлайн вьювінг рум. Онлайн-кімната буде доступна для перегляду у всьому світі вже 2 серпня 2021 року, ексклюзивно на сайті voloshyngallery.art.

«Велетні» – це один з перших проєктів Лесі Хоменко, над яким художниця працювала з 2006 по 2012 рік. Це серія широкоформатних картин, на яких звичайні люди – «герої» сучасного світу – представлені з «жаб’ячої точки зору». В своїй практиці художниця звертається до своєї східно-європейської ідентичності, пов’язаної з українською академічною художньою системою. В своїх ранніх роботах Хоменко водночас критикує і переосмислює елементи візуальної мови, що вкорінена в пост-радянській фігуративній школі.

“Вдаючись до субверсивної афірмації (підривного ствердження), я деконструюю зміст епічної картини, виводжу її з поля стародавніх міфів, шукаючи нового героя. Мене також цікавить, наскільки сильним виявився історичний “розлам” в культурі пострадянських країн, коли на початку 90-х на цю територію стрімко ввірвалось все західне мистецтво нараз, без переосмислення його історичної логіки. Моя трансформація “великого стилю” – одна зі спроб повернути культурі історичний вимір”, — Леся Хоменко, 2006 р.

Серія “Моржі” – це продовження “Велетнів”, де авторка розглядає свої роботи як деконструйований інструмент фасаду державної репрезентації. Вона обрала тему спорту, як головного замінника батального міждержавного протистояння. Втім, Спортсмени Хоменко дуже далекі від олімпійських ідеалів, моржі — це навіть не спортсмени, проте їх фізичні тренування не менш серйозні та “героїчні” ніж в канонічних видах спорту. Хоменко зацікавив репрезентативний аспект моржування — момент тріумфу після виходу з крижаної води.

Леся Хоменко – авторка живописних робіт, інсталяцій, перформансів та відео. У своїх роботах художниця деконсруює наративність образу та перетворює картини на об’єкти. Завдяки інтересові до зіставлення та порівняння історії та міфів, авторка виявляє способи візуальної маніпуляції. Як правило, у своїх роботах Леся Хоменко створює складні висловлювання із сильним критичним потенціалом.